Nijvel: verouderde stelplaats maakt plaats voor moderne infrastructuur
In Nijvel zijn er op dit moment grote werken aan de gang. De 26 jaar oude stelplaats, waaronder de onderhoudswerkplaats en administratieve gebouwen, is volledig afgebroken. De gebouwen waren verouderd en bevatten nog asbest.
Door een sloop-heropbouw kiezen we voor moderne en energieneutrale voorzieningen, met isolatie en de nieuwste innovaties. Het terrein krijgt een stormbekken en regenwater zal opgeslagen worden in ondergrondse tanks van 280.000 liter, maar ook apart tanks van 60.000 liter om water te voorzien voor de nieuwe buswasplaats.
De ruimte delen we ook efficiënter in. Zo wordt het voormalige conciërgekantoor de nieuwe ontvangstruimte voor onze chauffeur en worden er ook douches voorzien. De parking wordt opnieuw aangelegd zodat busbewegingen optimaal kunnen plaatsvinden én zodat er op termijn laadinfrastructuur geïnstalleerd kan worden. De werkzaamheden zouden volgens de huidige planning in juni 2025 afgerond moeten zijn.
Saint-Vincent: nieuwe locatie die klaar is voor elektrificatie
In het Luxemburgse Saint-Vincent voorzien we een gloednieuwe site op 5 km van de huidige stelplaats. De nieuwe locatie is geschikt voor de elektrificatie van het wagenpark en de stelplaats, waarbij er 6 meerdere laadpalen geïnstalleerd zullen worden. De werkzaamheden starten eind dit jaar en zullen eindigen medio 2027.
Zaventem, het nieuwe broertje van Kortenberg
Aangezien het helaas niet mogelijk is om ons depot in Kortenberg te elektrificeren, zijn we volop bezig met de aankoop van een nieuwe site in Zaventem om een deel van onze activiteiten daarheen te verhuizen. Deze toekomstige stelplaats zal worden ontworpen om te voldoen aan de vereisten van de energietransitie.
Deze bouw- en verbouwprojecten zijn belangrijk om onze infrastructuur en ons vervoer klaar te maken voor de toekomst!
Lees meer over Keolis.
Wat er zoal gebeurt bij Keolis ontdek je hier.