
Omwille van de komst van Uber in Luik en de noodzaak om kostenbewuster te werken, besloot Taxis Melkior om te digitalisering. Het oude reserveringssysteem bestond enkel uit telefonische boekingen en kostte veel werkkracht. Met de komst van de Melkior-app beschikt de dochteronderneming nu over een sterke digitale tool: Sherlock. Het is een intuïtieve mobiele applicatie voor passagiers en bedrijven, maar ook voor de medewerkers. Dankzij de app is er een grote tijdwinst bij administratieve taken zoals de verwerking en verdeling van de ritten, de facturering en zelfs de uitbetaling van de lonen.
Wat zijn de belangrijkste troeven?
- Passagiers kunnen hun rit vlot reserveren via de app en ontvangen onmiddellijk een prijsindicatie. Van zodra de rit bevestigd is, kunnen ze hun toegewezen voertuig realtime volgen op de kaart en kunnen ze berichtjes sturen met de chauffeur.
- Bedrijven kunnen op hun beurt op een overzichtelijke manier meerdere ritten bestellen voor hun werknemers. Via een portaal kunnen ze alle ritten makkelijk op voorhand ingeven, opvolgen en op het einde van de maand afrekenen.
- De taxichauffeurs hebben een tablet met een ingebouwd GPS-systeem. Hierdoor ontvangen ze hun toegewezen rit onmiddellijk en hebben ze directe toegang tot nuttige informatie over de klant. Via de berichtenfunctie kunnen ze makkelijk communiceren met de klant.
Positieve reacties van de klant
Dat de tool in de smaak valt, leren we uit de cijfers: na negen maanden wordt 57% van alle taxiritten via de Melkior-app geboekt. Één van die gebruikers is Alain Willem, een vaste klant van Taxis Melkior. "Ik heb vaak 's avonds een taxi nodig,” vertelt Alain. “Rond middernacht bestel ik mijn rit via de Melkior-app en kan ik de locatie van mijn chauffeur live volgen. Het is heel eenvoudig te gebruiken. Ik heb er zelfs mijn favoriete adressen in opgeslagen. Bovendien krijg ik regelmatig dezelfde chauffeurs toegewezen, waardoor je een band opbouwt met hen, dat is leuk."
Lees meer over Keolis.
Wat er zoal gebeurt bij Keolis ontdek je hier.